Notice: Undefined index: options in /home/teamcoff/domains/team-coffee.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
بهترین روش های دم کردن قهوه | به این سه روش قهوه دمی درست کنید - تیم کافی
روش های دم کردن قهوه

روش های دم کردن قهوه میتوتنند سختی های خود را داشته باشند اما جدا از سحتی کدام یک از انواع قهوه برای و کدام یک از روش های دم کردن قهوه برای ما مناسب است؟ نکات زیادی در مورد دم کردن قهوه وجود دارد که شتید در مرحله اول پیچیده به نطر برسد اما با کمی دقت و تمرین تقریبا مشکل حل میشود و از آن گذشته قرار نیست شما همه انواع روش های دم کردن قهوه را یاد بگیرید. کافیست روش و نوع قهوه مورد علاقه خود را پیدا کنید و در آن استاد شوید.

تفاوت قهوه ترک و فرانسه در چیست؟

حتماً اسم قهوه ترک و قهوه فرانسوی را شنیده اید که در واقع نام دو روش مختلف تهیه قهوه هستند. همان طور که قبلاً در طرز تهیه قهوه ترک گفتیم در این روش قهوه در جذوه (قهوه جوش دسته دار معمولاً از جنس مس) تهیه میشود. اما قهوه فرانسوی یا در فرنچ پرس تهیه میشود و یا با قهوه ساز فیلتری. در ادامه لیستی از رایج ترین روش های دم کردن قهوه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

قهوه فرانسه و قهوه ترک دو نوع محبوب قهوه هستند. هردو با استفاده از امکانات کم قابل تهیه در خانه هستندو قهوه ترک معمولا در جذوه یا همان قهوه جوش دسته که معمولا بدنه مسی دارد تهیه میشود در مقابل قهوه فرانسه با فرنچ پرس و کمی آب جوش درست میشود.

 

آموزش درست کردن قهوه ترک

برای تهیه قهوه ترک هیچ نیازی به برق یا دستگاه خاصی ندارید فقط قهوه جوش و شعله آتش!

قهوه ترک با استفاده قهوه جوش دسته دار یا جذوه درست میشود . در این روش مقداری قهوه با آب در قهوه جوش به مدت تقریبا ده دقیقه میجوشد تا تبدیل به مایعی غلیظ همراه با کف شود. برای تهیه قهوه ترک معمولا از قهوه عربیکا با رست تیره استفاده میشود. قهوه مورد نیاز برای قهوه ترک باید جالت پودری داشته باشد پس به آسیاب خیلی ریز نیاز است. در نهایت قهوه ترک طعم تلخ و حالت غلیظی ایجاد میکند.

 

آموزش تهیه قهوه با فرنچ پرس

یکی از ساده ترین روش های دم کردن قهوه، استفاده از فرنچ پرس است. فرنچ پرس وسیله ای نسبتا ارزان قیمت و راهی ساده برای تهیه قهوه در هر جایی است. برای این روش حتی نیاز به شعلخ آتش هم نیست و وجود آب جوش کفایت میکند بنا بر این میتوان گفت یکی از ساده ترین روش های دم کردن قهوه همین فرنچ پرس است!

در این روش مقدار کافی از قهوه مدیوم یا تیره را با مقدار کمی آب جوش درون فرنچ پرس محلوط کنید و شروع به تکان دادن کنید تا قهوه شوع به کف کردن کند . این کار را 10-15 ثانیه انجام دهید تا کف روی قهوه از بین برود و بهد آب بیشتری داخل فرنچ پرس بریزید. در آن را بگدارید و بعد از حدود ده دقیقه فیلتر آن را به آرامی به سمت پایین فشار دهید و به این ترتیب قهوه شما آماده است. قهوه فرانسه حالت غلیظی ندارد و بسته به نوع قهوه انتخابی کافئین آن متغیر است همچنین گفتنیست این نوع قهوه طعم تلحی دارد اما اگر از قوه اسپرسو خیلی ریز استفاده میکنید تلخی آن بیشتر میشود پس بختر است از قهوه با رست درشت استفاده کنید.

 

 

قهوه دمی چیست؟ روش های دم کردن قهوه

از نظر بسیاری ساده ترین راه برای تهیه قهوه دم کردن آن است. قهوه دمی یک نوع قهوه ملایم است که طرفداران خودش را دارد اساس این روش رد شدن آب جوش از روی قهوه آسیاب شده به کمک یک فیلتر است و این کار بدون فشار یا در واقع تحت فشار جاذبه زمین انجام میشود. در ادامه دو نوع از روش های دم کردن ساده قهوه توضیح داده میشود

آموزش دم کردن قهوه با قهوه ساز کمکس (Chemex)

یکی از ابزار ها برای تهیه قهوه دمی ، قهوه ساز کمکس است. قهوه شاز کمکس با ضاهری شبیه به گلدان طرفداران خودش را دارد. برای استفاده از قهوه ساز کمکس باید دمای آب، حجم و آسیاب قهوه به درستی انتخاب شود تا قهوه کیفیت خوبی داشته باشد.

برای این نوع از قهوه دمی نیاز است از پودر قهوه با آسیاب درشت استفاده کنید و تفاوتی در نوع رست وجود ندارد. درست کردن قهوه تقریبا 4 یا 5 دقیقه طول میکشد و درر نهایت قهوه ای با طعم نسبتاً شدید، تقریباً مثل فرنچ پرس ولی بدون ته نشین تولید میشود

 آموزش دم کردن قهوه با وی60 هاریو (v60)

یکی دیگر از راه های دم کردن قهوه استفاده از دستگاه وی 60 هاریو است. این دستگاه ظاهر و طراحی ساده ای دارد و وسیله ای برای تهیه قهوه دمی است. برای درست کردن قهوه در دستگاه وی 60 خاریو نیاز به قهوه با آسیاب ریز و رست روشن ، مدیوم یا تیره دارید. روش درست کردن قهوه با وی 60 اقریبا ساده است. فقط باید قهوه را روی فیلتر کاغذی آن بریزید اما اما در سرعت ریختن آب امکان خطا وجود دارد.

 

تهیه قهوه اسپرسو با موکا پات

تهیه اسپرسو به شکل کلی با دستگاه اسپرسو ساز انجام مسشود اما قطعا هر کسی توانایی تهیه دستگاه چند ده میلیون تومانی اسپرسو ساز را ندارد پس راه حل چیست؟ راه حل استفاده از موکاپات است!

موکاپات یک وسیله فلزی متشکل از چند بخش جدا شدنی است. اساس کار موکاپات به این شکل است که بخار آب جوش از محفظه پایینی وارد محفظه میانی حاوی پودر قهوه میشود و اسپرسو در محفظه بالایی ذخیره میشود. کل این پروسه تا 50 دقیقه طئل میکشد.

برای تهیه اسپرسو در موکاپات از قهوه میدوم تا تیر به دلخواه استفاده میشود و همچنین اندازه آسیاب پود قهوه باید به اندازه ای باشد که قهوه حالت پودری نداشته باشد و درشت هم نباشد البته این موضوع بیشتر با آزمون و خطا برای هر سلیقه به دست میاید.

از دیگر مزایای تهیه اسپرسو با موکاپات امکان تهیه اسپرسو هم زمان است برای 4 تا 16 نفر است.

ممکن است کیفیت طعم اسپرسو درسته شده در موکاپات به اسپرسو ساز نرسد اما کافئین آن ها تفاوتی ندارد

نکته نهایی برای دم کردن قهوه بهترین شکل!

روش های زیادی برای تهیه قهوه و جود دارد و انتخاب بهترین روش بستگی به نیاز شما دارد. طرز دم کردن قهوه اهمیت زیادی دارد اما در کنار آن عوامل دیگری مثل نوع قهوه ، رست آن و … در تهیه یک قهوه فوق العاده وجود دارد.

دقت کنید که برای تهیه قهوه مورد علاقه خود در خانه نیاز به تست انواع روش ها و انواع قهوه هاست و بیشتر از آن نیاز به تمرین در درست کردن قهوه است تا زمانی که قهوه را آن دقیقا طور که دوست دارید تهیه کنید و در آن استاد شوید.

 

آخرین مقالات

[dm-signup-page]