Notice: Undefined index: options in /home/teamcoff/domains/team-coffee.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
تفاوت لاته سیاه و لته رنگی چست؟ طرز تهیه لاته سیاه در خانه - تیم کافی
لاته سیاه چیست؟

بدون شک یکی از جذاب ترین انواع لاته ، لاته سیاه است. ما در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه مثل یک باریستای حرفه ای در خانه لاته سیاع درست کنید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

مواد اولیه لاته های رنگی و لته سیاه چیست؟

لاته یکی از پرطرفدار ترین انواع نوشیدنی بر پایه قهوه است که با کمک لاته آرت حتی محبوبیت بیشتری پیدا کرده.

در سال های اخیر پیشرفت زیادی در زمینه لاته آرت اتفاق افتاده و کار به جایی رسیده که علاوه بر قهوه و شیر مواد دیگری هم به این نوشیدنی اضافه می تا جایی که در بعضی موارد لاته از خود نوشیدنی حذف شده.

هدف اصلی از این کار بهبود جلوه بصری و زیبایی کار می باشد و خیلی به طعم قهوه توجه نمی شود، لاته های رنگی را که احتمالاً باید نمونه های زیادی از آن را مشاهده کرده باشید نمونه بارز این نوع نوشیدنی ها می باشد.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در مواد اولیه مواد اولیه در لاته های رنگی و لاته سیاه در در بسیاری  موارد اثری از ماده های طبیعی مشاهده نمی شود و اگر هم باشد آن ماده قهوه نیست!!

استفاده از کربن خوراکی در لاته سیاه

از بین انواع لاته های رنگی، لته سیاه یکی از اصلی ترین ها و پر طرفدار ترین هاست که اوایل از ترکیب شیر و قهوه و رنگ خوراکی سیاه درست میشد.

بنا به نظر بسیاری از کارشناسان استفاده از رنگ های خوراکی هیچ ظرری برای انسان ندارد اما این موضوع از نظر بعضی افراد جالب نیست به هر حال وقتی قهوه سفارش میدهید انتظار یک نوشیدنی طبیعی دارید!

به هر حال این موضوع باعث شد فعالان این حوزه به فکر بیفتند برای یافتن یک ماده جایگزین تا از زنگ ها در لته استفاده نشود و نتیجه شد استفاده از کربن خوراکی یا ذغال خوراکی . این ماده همین الان هم در بسیاری از مواد غذایی استفاده میشود.

 

مراحل درست کردن لاته سیاه

لاته سیاه به خودی خود روش تهیه بسیار آسانی دارد،

برای درست کردن لاته سیاه سه ماده اصلی لازم است که عبارتند از قهوه، شیر و ذغال خوراکی

اولین مرحله تهیه شیر مناسب است. برای لاته سیاه بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید همچنین تهیه شیر به صورت میکرفوم لاته شما را دو برابر بهتر میکند!

قدم دوم: اسپرسو! هرچه از اسپرسوی بهتری استفاده کنید مزه بهتری دارید پس تهیه یک شات اسپرسو فوق العاده مهم ترین قدم برای یک لته خوشمزه است. برای این کار میتوانید از اسپرسو ساز یا موکاپات استفاده کنید

در ادامه 10 کربن خوراکی را با اسپرسو به حوبی مخلوط کنید تا جایی که اسپرسو رنگ کاملا سیاه بگیرد. دقا کنید که بسته به نوع رنگ، مقدار استفاده شده میتواند کم تر یا بیشتر باشد.

در مرحله آخر باید بتواند شیر را به اسپرسو اضافه کنید به شکلی که جلوه و زیبایی حود را از دست ندهد. گفتنیست برای این مرحله نیاز به چند تجربه ناموفق دارید دا یک لاته آرت عالی خلق کنید!

سایر نکات لاته سیاه و رنگی

ایجاد طرح لته برای لاته سیاه و سایر لاته های رنگی معمولا در یک فنجان کاسه ای گرد انجام می شود. شما اسپرسو را در کف فنجان می ریزید و سپس شیر بخارپز شده را به آن اضافه کرده و برای درست کردن طرح ها آن را تکان می دهید و به این هنر تکان دادن و ریختن لاته آرت گفته می شود.

گفته می شود لاته سیاه جز قهوه هایی می باشد که می تواند برای لاغری بسیار مناسب باشد. البته ما توصیه می کنیم که اینکار را حتماً با نظر پزشک و کارشناسان این حوضه چک کنید.

لاته های رنگی تا حدی امروزی در حال گسترش می باشد که شرکت های بزرگ قهوه تصمیم گرفتند که پودرهای مخصوص اینکار را در بسته بندی های خاصی تولید کرده و در بازار عرضه کنند.

به خاطر رنگ سیاه بلک لته در کشورهای اروپایی این نوشیدنی را با نام لاته گوت یا گوتیک نیز می شناسند. این موضوع به این دلیل است که رنگ مشکی و رنگ های تیره یکی از اصول و پایه های اصلی این سبک می باشد و خیلی ها اصلا این نوشیدنی را مخصوص این سبک از موسیقی می دانند.

لاته آرت چیست؟

به ایجاد طرح بر روی لاته اصطلاحا لاته آرت گفته میشود در واقع این کار روی مزه تاثیری ندارد و صرفا برای زیبایی انجام میشود. در مجموع برای داشتن یک لاته آرت شیر بخارپز شده به شکل ظریفی به اسپرسو اضافه میشود و با روش های خاص به وسیله تکان دادن به لاته طرح داده میشود.

آخرین مقالات

[dm-signup-page]