Notice: Undefined index: options in /home/teamcoff/domains/team-coffee.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
مهم ترین ویژگی های انواع رست قهوه چیست؟ - تیم کافی
انواع رست قهوه چیست؟

انواع رست قهوه میتواند رو طعم و کیفیت قهوه تاثیر داشته باشد و بنا بر این برای درست کردن یک قهوه خوب باید ویژگی انواع رست قهوه را بشناسید.

بهترین روش های دم کردن قهوه

معنی رست قهوه چیست؟

به پروسه پختن یا بو دادن قهوه رست گفته میشود. قهوه ای که ما میخوریم قیچوقت تازه نیست و همیشه قبل از این که آماده نوشیدن شود، پروسه رست قهوه روی آن انجام میشود. بعد از رست، دانه های قهوه تازه برای آسیاب آماده میشوند. در پروسه رست، دانه های سبز قهوه به مدت مشحصی در حرارت خاصی در روغن تفت داده میشوند.

تفاوت رست های محتلف در چیست؟

انواع رست قهوه روی طعم آن تاثیر دارد. رست قهوه هرچقدر تیره تر باشد کافئین و اسیدیته نوشیدینی حاصل کم تر و برعکس است همچنین رست های سنگین روغنی هستند به خاطر این که دانه های قهوه بیشتر در روغن بوده اند.

همان طور که قبل تر گفتیم رست قهوه طعم قهوه را تغیر میدهد به شکلی که هرچقدر قهوه بیشتر رست شود طعم طبیعی خودش را از دست میدهد و طعم برشته تری میگیرد بنا بر این میتوان گفت انتخاب نوع رست قهوه تا حدودی شخصی است و ممکن است رست قهوه مورد علاقه شما باب میل بقیه نباشد

 

معرفی سطوح مختلف رست قهوه

فرایند رست قهوه برای ایجاد بهترین طعم و عطر یا آروما روی دانه های قهوه انجام میشود و نکته کلید درفرایند رست درجه حرارت و زمان است و تفاوت در زمان و حرارت است که انواع رست قهوه را شکل میدهد.

رست تیره نسبت به رست لایت طعم تلخ تر و کافئین کم تری دارد. در ادامه با انواع رست و ویژگی های هرکدام بیشتر آشنا میشویم:

ویژگی های قهوه با رست لایت :

معنی لایت رست اینه که دان سبز بعد از اولین ترک  برشته نشده همچنین اولین ترک در این رست حدودا در دمای 205 درجه اتفاق میفتد. قهوه با رست لایت اصطلاحا بادی سبک و اسیدیته بالایی دارد. قهوه با رست سبک نزدیک ترین طعم به طعم طبیعی قهوه را دارد چرا که در پروسه رست شدن طعم اصلی خود را از دست نمیدهد پس اگر میخواهید طعم طبیعی دانه قهوه را بدانید باید قهوه با رست لایت را امتجان کنید. قهوه با این رست اسم های دیگری دارد از جمله امریکن رست ، هاف سیتی و نیو انگلند رست.

ویژگی های رست لایت

رنگ : قهوه ای روشن

مزه: بادی سبک و گرینی

سطح اسیدیته: واضح و مشخص

بافت: خشک و بدون روغن

کافئین: حاوی بیشترین مقدار کافئین

دمای رست: 180 تا 205 درجه سانتی گراد

نام های متداول: لایت سیتی ، هاف سیتی ، سینامون رست

 

قهوه مدیوم رست:

قهوه با رست مدیوم چیزی مابین رست دارک و لایت است. در این نوع قهوه تعادل بین اسیدیته و بادی وجود دارد و طعم متعادلی دارد و عموما از این نوع رست استفاده میشود. طعم قهوه در رست مدیوم همچنان نزدیک به طعم طبیعی قهوه است البته این قهوه طعم و رایحه خاص خودش را دارد. رست مدیوم به این معنیست که  دانه سبز قهوه بین انتهای ترک اول و ابتدای ترک دوم برشته شده است همچنین رست مدیوم- دارک یعنی دان سبز قهوه از شروع یا اواسط ترک (پاپ) دوم برشته شده و ویژگی های این قهوه کمی شبیه به قهوه دارک است

 

ویژگی های قهوه مدیوم رست:

رنگ: قهوه ای متوسط

طعم و مزه: بادی بیشتری نسبت به لایت رست داره

بافت: خشک و بدون روغن

سطح اسیدیته: متعادل

سطح کافئین: متوسط

دمای رست: 210 تا 220 درجه سانتی گراد

 

 

دارک رست یا رست تیره:

ویژگی های دانه سبز قهوه در رست دارک نقریبا از بین میرود. قهوه با رست دارک رنگی تیره و طعمی تلخ دارد. رست دارک سبب میشود سطح قهوه کمی روعنی به نظر برسد و کم تر طعم اصلی قهوه یا آروما را احصاص کنید و بیشتر تلخی در قهوه به نظر برسد. دارک رست به این معنیست که رست دانه سبز قهوه نزدیک به پایان ترک دوم انجام می شود.

ویژگی های قهوه رست تیریا دارک رست:

رنگ: تیره و کمی شبیه به شکلات تبخ

مزه: تلخ و دودی

سطح اسیدیته: کم ترین سرح اسیدینه

سطح کافئین: کم ترین سطح کافئین

دمای رست: 240 تا 250 درجه

نام های متداول: فرنچ رست ، ایتالین رستو کانتیننتال رست

آخرین مقالات

[dm-signup-page]